Έκδοση Παραπεμπτικού από Προσωπικό Ιατρό για Ειδικό Ιατρό

Η επίσκεψη του ασθενούς μέσω ΓΕΣΥ σε ειδικό ιατρό προϋποθέτει τώρα όπως γνωρίζετε την έκδοση παραπεμπτικού η οποία γίνεται μετά από την επίσκεψη του ασθενούς στον προσωπικό του ιατρό. Θεωρώ ότι η απόφαση αυτή είναι προς μεγάλο όφελος του ασθενούς για τους πιο κάτω λόγους:

Α) ο ασθενής όταν έχει πόνους και ενοχλήσεις δεν είναι πάντοτε σε θέση να κρίνει σε ποιο ειδικό ιατρό να απευθυνθεί εν όψει της αγωνίας που τον διακατέχει.

Β) ένα σύμπτωμα π.χ. ο πόνος που είναι το πιο συχνό σύμπτωμα έχει πάρα πολλές αιτίες και είναι δύσκολο αν όχι και αδύνατο ο ασθενής από μόνος του να αποφασίσει ποια είναι η πιθανή αιτία χωρίς την σημαντική συμβολή του Π.Ι. η πιθανότητα να καταλήξει σε λάθος ειδικό ιατρό είναι μεγάλη. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρξει καθυστέρηση στην σωστή διάγνωση με κίνδυνο τη ζωή του ασθενούς.

Γ) ο προσωπικός ιατρός γνωρίζει τον ασθενή και το ιστορικό του με λεπτομέρειες και είναι πιο ασφαλές να αποφασίσει σε ποιον ειδικό ιατρό να παραπέμψει τον ασθενή.

Κλασικές περιπτώσεις ενοχλήσεων με αποτέλεσμα λανθασμένη διάγνωση από τον ασθενή χωρίς την επίσκεψη στον Π.Ι.

1. Πονοκέφαλος πιθανόν να προέρχεται από πάθηση του αυχένα (ορθοπεδικός), ματιού (οφθαλμίατρος), ιγμορίτιδα-ωτίτιδα ( Ω.Ρ.Λ.), εγκεφαλική αιμορραγία (νευρολόγος-νευροχειρούργος), κρυολόγημα (Π.Ι.)
  2. Πόνος στομάχι και στήθος: η ενόχληση αυτή είναι πολύ συνηθισμένη που μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη π.χ. έμφραγμα (καρδιολόγος), στομάχι-οισοφάγος (γαστρεντερολόγος), διάτρηση στομάχου (χειρουργός) άγχος-φόβος-πανικός (ψυχολόγος-ψυχίατρος), πνευμονία (πνευμονολόγος).

Συμπέρασμα: Είναι εμφανές από τα ελάχιστα τα οποία έχουν αναφερθεί πιο πάνω πόσο σημαντική είναι η επίσκεψη και η ιατρική άποψη του Π.Ι. πριν από κάθε επίσκεψη σε ειδικό ιατρό.

Εν κατακλείδι τονίζεται ότι η πρακτική της επίσκεψης από Π.Ι. δεν γίνεται για εξοικονόμηση χρημάτων αλλά για προστασία των ίδιων των ασθενών. Οι Π.Ι. δεν έχουμε κανένα επιπλέον οικονομικό όφελος. Συμφωνούμε όμως με αυτή τη πρακτική συμβάλλοντας στην ασφάλεια των ασθενών.

ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΛΩΝ